Coldplay konseri tek kelimeyle mükemmeldi.
Abu Dhabi, Dubai’nin karmaşıklığındna uzak daha yaşanılası bir şehir.

Abu Dhabi’nin Formula 1 yarış pisti ve Ferrari World eğlence merkezi ile ünlü Yas Marina bölgesinde yer alan devasa konser alanı Du Arena 31 Aralık 2016 gecesi muhteşem bir yılbaşı konserine ev sahipliği yaptı. Muhtemelen bu aktiviteden haberiniz olmamıştır. Şanslıydık, bizim haberimiz vardı.

Dünyaca ünlü İngiliz müzik grubu Coldplay‘in vereceği yılbaşı konserine ait biletler satışa çıktığı ilk gün tükenmişti. Du Arena’nın kapasitesi 25,000 kişiydi ve konserin tüm biletleri ilk günden karaborsaya düşmüştü. Abu Dhabi’de yaşayan mimar arkadaşımız Edibe’nin tüm zorluklara rağmen koparabildiği iki biletten birine talip olmamızla yılbaşı planımız da netleşmişti: Abu Dhabi’ye, Coldplay konserine gidecektik!!!

Eşimle birlikte gideceğimiz için Coldplay konserine bir bilet daha bulmamız gerekiyordu. Onu da Viagogo sitesi üzerinden biraz tuzlu bir fiyata satın almak zorunda kaldık. Bilmeyenler için kısaca Viagogo’dan bahsedeyim: Konser, maç vb. etkinliklere ait biletlerin satıldığı ve sizin de elinizdeki bileti satabileceğiniz bir internet sitesi. İleride işinize yarayacağı günler olabilir. Aklınızda olsun.

Kalacak yer sorununu bizi evinde ağırlama nezaketini gösteren Edibe çözünce seyahatimiz için geriye uçak biletlerinden ve vizeden başka bir şey kalmamıştı.

Doha-Abu Dhabi arası uçuşların sadece Qatar Airways ve Etihad Airways tarafından yapılıyor oluşu yılbaşına yakın biletlerin fiyatlarını tavan yaptırmıştı. Çareyi Doha’dan Dubai’ye uçmakta bulmuş ve Flydubai‘nin uygun bir gidiş dönüş biletini almıştık. Körfez ülkelerinde yaşayanların basit bir e-vize işlemi sonrası vize alabiliyor oluşuyla Dubai’ye ve Coldplay konserine hazır olduğumuzu sanmıştık. Olaylar maalesef pek de umduğumuz gibi gelişmedi.

Öncelikle Birleşik Arap Emirlikleri’nin e-vize sisteminin dandikliğinden e-vizeyi bir türlü alamadım. Sistem her denememde hata verdiği için kilitleniyordu. Kilitlenen sistemin tekrar açılması için de iki saat beklemek gerekiyordu. Şansımı ertesi gün denemeye karar verdim. Ertesi gün ilk denemede on dakika gibi kısa bir sürede vizeleri alabilmiş olmamı şaşkınlıkla karşıladım. Asıl bomba ise yılbaşına doğru körfez ülkelerini etkisi altına alan yoğun sis nedeniyle Flydubai’nin uçuşlarının ertelenmesi ve iptallerin yaşanmasıydı. Havalimanında saatlerce uçak bekleyenler olduğunu duymak seyahat öncesi moral vermiyordu.

Beklendiği gibi bizim uçuşumuz da bu durumdan nasibini almıştı. Ama Allah’tan Flydubai bizi çok kötü bir duruma düşürmedi. Uçuşa 8 saat kala uçuşun iptal edildiğini kısa mesaj yoluyla bildirdi. Bu durumda ya yolculuğu iptal edecektik ya da başka bir havayolundan bilet alıp şansımızı deneyecektik. Diğer havayollarında da ciddi gecikmeler ve iptaller vardı. Eşimin ve Edibe’nin yoğun ısrarları sonrası şansımızı denemeye ve Qatar Airways’ten bilet almaya karar verdik. O konsere gidilecekti!!!

Çok şükür hiçbir sıkıntı olmadan uçak kalktı ve tam zamanında Dubai’ye indi. Biz Doha’dan uçağa binerken Emirates Airlines’ın bizden önce kalkması gereken uçağı için kapılar hala açılmamıştı. Kim bilir ne kadar daha beklediler. Qatar Airways seçimi doğru bir tercih olmuştu.

Dubai Havalimanı’nda inanılmaz bir yoğunluk vardı. Pasaport kontrolündeki sıra biraz daha uzasa ekvator etrafında bir tur atabilirdi. Bir saat kadar sırada bekledik. Sonunda kendimizi havalimanından dışarı attık ve Dubai Marina’da biraz vakit geçirdikten sonra Dubai’deki insan kalabalığından ve trafikten korkup Abu Dhabi’ye hareket ettik. En son 2013 yılında ziyaret ettiğimde Dubai Marina’nın sahil kısmı inşaat halindeydi. Bu sefer gördüm ki çalışmalar tamamlanmış ve keyifle yürünebilecek, sahilde dolaşılabilecek, plajda güneşlenilebilecek ve denize girilebilecek bir yer ortaya çıkmış. Dubai’nin kalabalığını görünce Abu Dhabi ve Coldplay konserinin yılbaşı gecesi için çok doğru bir tercih olduğunu bir kez daha anlamıştık.

Dubai-Abu Dhabi arası 140km’lik bir yolculuktu. Otomobil ile yaklaşık bir saat sürdü. Dört şeritli, gayet düzgün duble bir yoldu. Eve vardığımızda saat bayağı geç olmuştu. Yol yorgunluğunun da bastırmasıyla bu geceyi dinlenerek geçirmeye ve ertesi akşamki konsere enerji depolamaya karar verip uykuya daldık.

Ertesi sabaha The Galleria alışveriş merkezinde yer alan Afgan mutfağı esintili menüsüyle modern bir kafe olan Nolu’s‘da güzel bir kahvaltı ile başladık. Ardından Grand Mosque, World Trade Center, Abu Dhabi Palace Hotel gibi yerleri gezdikten sonra eve döndük. Evde biraz dinlenip konser alanına gitmek üzere taksiye bindik.

Vakit darlığından Ferrari World’ün içine giremedik. Konser alanını binanın güney tarafında görebilirsiniz.

Du Arena inanılmaz bir konser alanıydı. Devasa büyüklükteki bu mekan Ferrari World’ün bir ucunda yer alıyordu. Konser alanının girişinde açlığınıza derman olacak harika burgerler, hot dog’lar ve patates kızartmaları satan fast food dükkanları vardı. Konser alanı içerisinde içki içmek de serbestti. Abu Dhabi bir Arap Emirliği olmasına rağmen bu tarz etkinliklerde demek ki içki içmek serbestti. Bunu da öğrenmiş olmuştum.

Coldplay konseri tek kelimeyle mükemmeldi.

Bu seyahatin asıl nedenine yani Coldplay’e gelirsek; konser inanılmazdı. Yılbaşına Chris’in geri sayımı ile girmek hoş bir tecrübeydi. Havai fişekler, ışık ve ses her şeyiyle dört dörtlük bir konserdi. Konserin öncesi ve sonrası sahneye çıkan ismini hatırlayamadığım DJ arkadaş seyircileri gayet iyi havaya soktu. Çaldığı şarkılarla  The Matrix Reloaded’daki dans sekansına benzer görüntüler ortaya çıktı.

Asıl skandal ise konser sonrası yaşanan taksi bulamama problemiydi. 25000 kişiye yetecek kadar taksi yoktu. Tamam kimse o kadar taksinin hazır beklemesini de ummuyor ama ortaya bir kilometrelik taksi bekleme kuyruğu çıkıyorsa burada tam anlamıyla bir skandaldan söz edebiliriz demektir.

Bir süre bekledikten sonra bu kuyruğun sabaha kadar süreceğini anlayıp yürüyerek ilerlemeye ve taksi avına çıkmaya karar verdik. Yolda pes edip kendini çimlerin üzerine bırakan konserzedeleri gördük… Kör kütük sarhoş yol ortasında yürüyen insanları gördük…

Yas Marina Abu Dhabi şehir merkezinden 15-20km uzakta bir yer olduğu için sıkıntı büyüktü. Bizim şansımız Edibe’nin evinin Yas Marina’ya arabayla 10 dakika mesafede oluşuydu. Neyse, fazla uzatmayayım çok zor bir şekilde de olsa eve dönmeyi başardık. Kendimizi yatağa attığımızda saat sabaha karşı 4’e geliyordu ve ertesi gün öğleden sonra 4’te Dubai’de olmamız ve uçağımızı yakalamamız gerekiyordu.

Sabah kaldığımız compound’un sahilinde yer alan bir Fransız lokantasında kahvaltı ettik. İsmini hatırlayamadım (La Brioche sanırım). Plaja paralel olan bu lokantanın benzeri başka lokantalar da yan tarafta yer alıyordu. Körfez ülkelerinde yaşayan beyaz yakalıların ne kadar şanslı olduğunu bilemezsiniz. Seçenek çok ve hayat standardı yüksek. İnşaat Mühendisi olup yurtdışında çalışma konusunda yardım arayanları şu yazımı okumaya davet ediyorum.

Kahvaltı sonrası (aslında Brunch da diyebiliriz) biraz dinlendik ve ardından taksiye atlayıp önce Dubai Havalimanı’na oradan da gecikme yaşamadan Doha’ya vardık.

Ertesi gün iş vardı ama aklımızda Coldplay konserinin keyfi ve sonrasında yaşadığımız taksi skandalının hatıraları kalmıştı…